DermaHaven BV, Haringvliet 72, 3011 TG Rotterdam

veelgestelde vragen Medicatie

1.Mijn medicatie is bij bijna op, wat moet ik doen?

Ga na bij uw apotheek of er nog een herhaalrecept open staat. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan telefonisch contact met ons op.

Dit kan alleen voor medicatie die door DermaHaven is uitgeschreven.

2.Hoe lang duurt het tot mijn aangevraagde herhaalrecept bij de apotheek ligt?

We streven er naar het recept zo snel mogelijk te versturen naar uw apotheek, maar houdt er rekening mee dat het maximaal drie werkdagen kan duren. Stuur daarom tijdig een verzoek voor een herhaalrecept.

3.Wanneer kan ik mijn medicatie ophalen bij mijn apotheek?

In de meeste gevallen neemt uw apotheek contact met u op zodra de medicijnen voor u klaarliggen. Mocht u na drie dagen nog niets gehoord hebben, neem dan contact op met uw eigen apotheek.

4.Mag ik mijn medicijnen meenemen in het vliegtuig?

Wanneer u medicatie gebruikt die per injectie (spuit of autoinjector/"pen") moet worden toegediend en in de handbagage moet worden meegenomen, is het verstandig om een medicatieverklaring mee op reis te nemen. Vraag deze verklaring tijdig aan bij uw apotheek.

5.Ik ben ziek (griep, COVID, fors verkouden), mag ik mijn medicatie (pillen of injecties) gewoon blijven gebruiken?

Bij milde klachten van verkoudheid, buikgriep etc. kunt u uw medicijnen gewoon blijven gebruiken zoals u normaal doet. Als u ernstigere klachten heeft zoals koorts dan raden we soms aan om uw medicatie tijdelijk te staken, of een volgende dosering uit te stellen. U mag hievoor altijd contact opnemen met uw behandelaar via de polikliniek Dermatologie: 010-704 52 40